Solomon Bennett. - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Sophie Sollie - WaarBenJij.nu Solomon Bennett. - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Sophie Sollie - WaarBenJij.nu

Solomon Bennett.

Blijf op de hoogte en volg Sophie

11 April 2015 | Ghana, Sunyani

Afgelopen vrijdagochtend ben ik samen met Marije naar de Solomon Bennett School vertrokken.
We zijn samen met de kids in de schoolbus meegegaann. Het was leuk om eens zo'n ritje mee te maken, en de kinderen vonden het erg gezellig!
Eenmaal aangekomen bij de school keek ik mijn ogen uit...
Daar stonden ze, honderden kinderen. Allemaal hetzelfde gekleed.
Ze droegen een groene polo van de school, een spijkerbroek, en witte schoenen. Als je een riem nodig had, was deze ook wit.
Marije en ik mogen vanaf een balkonnetje toekijken. We staan veel hoger dan de kinderen, en kunnen het vanaf hier goed zien.
En daar staan ze, opgesteld in rijen. Van boven af zie je al die koppies met die groene shirtjes, geweldig om te zien. Niet te beschrijven.
Ze zingen het, ik noem het maar even, volkslied van de school.
Al die honderden kinderstemmen, allemaal tegelijk, wat klinkt dat mooi zeg!
Ook zeggen ze met zijn allen een gebed op.
De leraar houdt nog een preek voor de kinderen, en dan begint er een soort orkest te spelen.
En daar gaan ze, marcherend naar hun klaslokaak, rij voor rij.
Allemaal op de maat van de muziek.
Woooooow, ik weet niet wat me overkomt! Dit zul je in Nederland echt nooit mee maken.
Het is even heel plat Hollands gezegd, maar het was zo vet om te zien!
Dit had ik zeker niet willen missen. Ik beschreef al dat ik het op tv al zo bijzonder vond om te zien, maar om het met je eigen ogen te zien is nog vele malen mooier. Bijna niet te beschrijven.

Helaas ben ik vrijdagmiddag ook een beetje ziek geworden. Ik heb last van mijn buik en lig veel op bed. Ik zal de details verder besparen ;-) Haha, sorry.
Ik moet zeggen dat het al wel iets beter gaat, maar ik ben nog erg slapjes en moe. Even rustig aanndoen en veel in bed blijven is nu wel even van belang, ookal is dat soms heeeeel moeilijk.
Ik kan hier namelijk vanuit mijn kamer al die lieve kinderstemmetjes heel goed horen. Smelt smelt.
Hopen dat ik snel weer de oude ben :-) maar ik ga zeker mijn best doen.
En dan is het weer veel knuffel en speeltijd! Ik kan niet wachten.

  • 11 April 2015 - 20:27

    Gerda Sollie:

    Heel indrukwekkend om mee te maken en die buikgriep gaat zeker weer over en dan kun je weer genieten van al die kinderen.

    xx Mam

  • 12 April 2015 - 14:08

    Marian Smits:

    Fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt,hoop dat je gauw weer op knapt en je weer met de kinderen kunt genieten blijf je volgen Sophie vind het zo mooi om te lezen wat je allemaal beleefd heel veel groetjes uit Appeltern.

  • 12 April 2015 - 20:48

    Meike:

    Beterschap meis!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2015

Ko-Sa Beach.

30 April 2015

1 maand gehad, 1 maand te gaan.

24 April 2015

The Hanukkah Family.

16 April 2015

The African Life.

11 April 2015

Solomon Bennett.
Sophie

Van 31 maart tot 31 mei zit ik in Sunyani,Ghana. Ik ga hier vrijwilligerswerk doen in het kindertehuis Hanukkah, opgezet door Mariette's Child Care. Omdat dit een fantastische ervaring/uitdaging voor mij zal zijn, kunnen jullie hier meegenieten van mijn avonturen en verhalen. :-) Enjoy!

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 4199

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: