Hanukkah - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Sophie Sollie - WaarBenJij.nu Hanukkah - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Sophie Sollie - WaarBenJij.nu

Hanukkah

Blijf op de hoogte en volg Sophie

09 April 2015 | Ghana, Sunyani

Hanukkah.
Ik ben nu ruim een week op Hanukkah. De dagen vliegen echt voorbij. Aan de ene kant een goed teken, want ik heb het reuze naar mijn zin, maar aan de andere kant besef ik me ook dat deze mooie tijd weer heel snel voorbij zal gaan.
Ik heb een hele goede tijd op Hanukkah. De kinderen zijn stuk voor stuk erg lief en super enthousiast. Hier en daar hebben ze hun momentjes, maar ach, die heeft iedereen wel eens. Maar 9 van de 10 keer zie je een grote glimlach op hun gezicht, en is mijn hart al vaak gesmolten door al die lieve koppies.
Het begint nu ook allemaal al redelijk te wennen hier. Ik heb al een aantal keer mijn kleren met de hand gewassen (ja mam, je leest het goed) en ook de koude douche's beginnen heerlijk te worden. Je kunt me zo in Expeditie Robinson neer zetten! ;-)
We hebben ook al verschillende keren geen stroom gehad, en ook een keertje geen water. Maar of je dat zo heel erg mist? Nee niet eens. Je bent op dat moment ook heel erg blij met wat je nog wel hebt. Wat dat betreft ben ik veel dingen erg gaan waarderen in het leven.
Het slapen wil helaas nog niet helemaal goed gaan, en dat breekt zo nu en dan wel een beetje op. Maar dat komt vanzelf weer :-). Daar ben ik van overtuigd.
Er zijn al weer veel dingen gebeurd binnen een week.
Zo hebben we met pasen eieren geverfd en deze verstopt. De kinderen vonden het fantastisch en deden super goed hun best! We hebben in totaal 86 eieren verstopt, waarvan we er tot nog toe 11 missen. Oeps.... Deze eieren zijn helaas nooit terug gevonden. Ik denk dat de zwerfdieren hier een goede maaltijd achter hun kiezen hebben.
Er zijn tijdens pasen ook verschillende donatie's binnengekomen van verschillende kerken. De kinderen hebben bakjes gekregen met een heerlijke maaltijd. Ook werden er leuke spelletjes voor ze georganiseerd en hebben ze veel gedanst op muziek. Wauw, wat een ritme hebben die kinderen! Zelfs de allerkleinste staan al met hun billen te schudden. Ik voelde me al niet zo heel soepel, maar nu is het bewezen dat ik toch echt een plank ben.
2e paasdag was er zelfs een stoelendans. Natuurlijk kunnen wij dan als vrijwilligers niet achterblijven.
Hup, daar gaan we. Dansend langs de stoelen. Helaas heb ik niet zo goed gepresteerd... ik lag er na de 1e ronde al uit en ben toen ook nog met Marije door een stoel heen gezakt. Jep, ik kan beter langs de kant blijven staan. Dat is beter voor iedereen.
Het was fantastisch om te zien hoeveel energie deze mensen in de kinderen hebben gestopt. De kinderen hebben er optimaal van genoten, en dat was prachtig om te zien.
Afgelopen woensdag zijn we ook nog naar een markt geweest. Wat was dit bijzonder om te zien zeg!
Overal waar je keek zag je stofjes met vrolijke kleuren, fruit in alle soorten en maten, sponzen, sieraden en noem het maar op.
Het was bizar en ik keek mijn ogen uit.
Zelf heb ik natuurlijk ook even een tas en een jurk gekocht, want ja, dat vind Mam zo leuk als ik met nog meer spullen thuis kom. :-)
Morgen gaan we met de schoolbus richting de Solomon Benett school. Ik kijk hier al de hele week naar uit! Er word daar een grote mars gedaan door alle kinderen. Ze staan in rijen opgesteld en zingen het volkslied.
Ik heb het wel eens op tv gezien en toen vond ik het al indrukwekkend, ik kan niet wachten om het met mijn eigen ogen te zien. Hier lezen jullie later meer over!
Ik kan met trots zeggen dat het erg goed met me gaat hier en dat ik me weer goed in mijn vel voel. Ghana doet wonderen. Ghana heeft mijn hart gestolen.

(Ohja, nog leuk om te weten, ze noemen me hier ''The girl with the voice.'' Ze vinden mijn stem bijzonder en mooi.
Het is maar goed dat ze me nog niet hebben horen zingen, dan zullen ze wel ineens van gedachten veranderen. Hihi.)

  • 09 April 2015 - 22:09

    Jacqueline:

    Lieve Sophie,
    Wat fijn om te lezen dat je het zo goed naar de zin hebt en het zo goed met je gaat.
    Kijken alweer uit naar het volgende verhaal.
    Geniet ze.
    Liefs Marco, Jacqueline, Teun en Guus

  • 09 April 2015 - 22:12

    Gerda Sollie:

    Sophie weer een fantastisch leuk stuk misschien moet je journaliste worden :) Ben blij dat je zo geniet heel veel plezier nog daar xxx mam en groet daar :)

  • 09 April 2015 - 23:19

    Helma:

    Super dat je het naar je zin hebt. Geniet. X

  • 10 April 2015 - 00:10

    Bart:

    Mooi om te lezen :) Trots!

  • 11 April 2015 - 11:11

    Oma Verwoert.:

    Fijn dat je goed maakt en het zo naar je zin hebt.Maak er voor je zelf en voor de kinderen maar een goede tijd van Ik heb de kinderen met die glimmende gezichtjes op de foto gezien en jou ook. De hartelijke groeten en liefs van oma. daaag tot schrijfs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2015

Ko-Sa Beach.

30 April 2015

1 maand gehad, 1 maand te gaan.

24 April 2015

The Hanukkah Family.

16 April 2015

The African Life.

11 April 2015

Solomon Bennett.
Sophie

Van 31 maart tot 31 mei zit ik in Sunyani,Ghana. Ik ga hier vrijwilligerswerk doen in het kindertehuis Hanukkah, opgezet door Mariette's Child Care. Omdat dit een fantastische ervaring/uitdaging voor mij zal zijn, kunnen jullie hier meegenieten van mijn avonturen en verhalen. :-) Enjoy!

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 4206

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: