The Hanukkah Family. - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Sophie Sollie - WaarBenJij.nu The Hanukkah Family. - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Sophie Sollie - WaarBenJij.nu

The Hanukkah Family.

Blijf op de hoogte en volg Sophie

24 April 2015 | Ghana, Sunyani

Inmiddels ben ik alweer bijna 4 weken part of the Hanukkah Family, en wat ben ik blij dat ik hier terecht gekomen ben. De tijd gaat gigantisch snel! Naar mijn idee soms iets te snel. Misschien blijf ik hier wel wonen? ;-)
Het kindertehuis is ook uitgebreid met een nieuw baby'tje. Ze heet Sandra en is ongeveer 2 maanden oud. Wauw, wat een dropje!
Het is zo'n prachtig mooi klein meisje. Ze werd al meteen hartelijk ontvangen door iedereen. Alle kinderen van Hanukkah kwamen even bij haar kijken. Zelfs de grote jongens smolten bij het zien van dit prachtige baby'tje. Geweldig om te zien hoe iedereen elkaar hier opvangt. Het is echt 1 grote familie, die bestaat uit heel veel liefde.

Zoals ik in mijn vorige blog al beschreef hebben de kinderen nu vakantie, dus we doen veel op een dag. Soms is het ook zoveel dat ik niet meer zo goed weet wat ik moet typen, maar ik doe mijn best.
We hebben bijvoorbeeld al veel spelletjes gedaan. Twister, klapspelletjes, voetballen, balspellen en noem het maar op.
Zo deden we ook een soort schipper mag ik overvaren spelletje. Hierbij dacht ik slim te zijn en mijn slippers uit te doen zodat ik beter kon rennen.... Ja je raad het al, steen in mijn voet. Dat was best pijnlijk. Ik heb 2 dagen alleen maar op mijn tenen gelopen. Ik snap niet hoe die kinderen hier de hele dag op blote voeten kunnen lopen.
Het potje voetbal is me ook niet zo goed bevallen. Ik deed even met ze mee, en kreeg toen een bal vol op mijn kaak. Jep, ei op mijn kaak. Bij het voetbal blijf ik voortaan ook maar langs de zijlijn staan.
Wat trouwens ook heel leuk is om te zien! Ze zijn fanatiek joh, en voetballen kunnen ze!
We proberen nu even iedere dag met ze naar de school te gaan, waar ze of kunnen voetballen of in de speeltuin kunnen spelen. Zo kunnen ze even hun energie kwijt, en blijven ze lekker bezig :-).
Ook zijn Marije, Dieneke en Ina wezen zwemmen met 3 kids. Ik kon helaas niet mee, omdat ik toen niet zo lekker was.
De kinderen vinden het heerlijk om te spetteren in het water, en ze genieten er optimaal van. Na het zwemmen krijgen ze nog wat drinken, en iets lekkers. Je ziet ze dan puur genieten van de dingen die ze krijgen, zo mooi om te zien. Ze zijn zo snel gelukkig hier!
Verder is het gewoon een beetje het dagelijkse ritme wat we hier nu hebben.
We doen veel met de kids, maar maken soms ook tijd voor onszelf vrij.
Zo zijn we naar de markt geweest en hebben we daar prachtige stoffen gekocht. Een kleermaker hier in de buurt maakt er voor ons broeken en rokken van. Het werk wat hij daar verricht is echt prachtig!
Hij doet dit in een piepklein hokje waar een ouderwets naaimachine staat. Maar wat kan deze man dit goed zeg! Het is het zeker waard. Woensdag mag ik mijn kleren ophalen, en ik ben zeer benieuwd naar het resultaat!

Maandag is het koningsdag, en dat gaan we hier natuurlijk ook vieren! We hebben onze oranje kleren al uit de kast getrokken, en de kids krijgen natuurlijk allemaal de Nederlandse vlag op hun wang. We gaan dan verschillende Hollandse spelletjes doen. Ik heb er nu al zin in! Hier lezen jullie later meer over :-).

En nu weer even over de storm.... We hebben echt de vetste storm ever gehad. Ja, dat ik dat zeg zegt al genoeg! De lucht was echt pik en pik zwart. Zo zwart heb ik het nog nooit gezien. En daar kwam het, kei harde regen en wind. Wow, gaaf was dat joh! Echt zo'n tropische storm. Ik heb zelfs buiten staan filmen, terwijl ik normaal bijna onder de tafel kruip ;-).
Alleen was dit helaas niet zo goed voor onze electriciteit en hebben we best lang zonder gezeten.
Dan schrik je best wel, als je rustig zit te eten en de electriciteit opeens uitvalt.
En toen hoorde we ook nog een heel eng geluid..... Marije en ik gaan als 2 stoere helden op zoek met de zaklamp om te kijken waar het vandaan komt. We kunnen het niet ontdekken en vragen het Ma Agnes, waarop ze zegt; ''It's just the clock...'' Juist..... ik zal er verder niet op in gaan, maar een beetje dom voelde we ons wel :-). Ze denken ook even dapper te zijn hoor.... missie mislukt.
En we dachten ook even gezellig te gaan dansen! Hup radio mee en in het stopcontact. ''Huh, hij doet helemaal niks.'' Waarop Lily aankomt; ''Ma, it is light off''.
Ohja..... grapje. En natuurlijk werden we toen wel eventjes uitgelachen. Achja, geef ze is ongelijk :-)

Voor nu weet ik even niet meer zo goed wat ik moet vertellen.. Je krijgt hier zo intens veel indrukken dat ik het af en toe zelf ook niet meer zo goed weet. Maar.. ik hoop wel dat mijn verhalen nog steeds met veel plezier worden gelezen!

Madasi Pa!

  • 24 April 2015 - 22:55

    Marian:

    Hoi Sohpie

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en wat maak je toch veel mee.
    kijk al weer uit naar je volgende verhaal wij wensen jullie een gezellige koningsdag.
    Heel veel groetjes van uit een zonnig Appeltern.en verder nog een leuke maand .

  • 24 April 2015 - 22:58

    Meike:

    Natuurlijk lezen we je verhalen met veel plezier!! :)
    Ben benieuwd naar je nieuwe garderobe ;) wel even een foto posten woensdag hoor!!
    Nog niet bezig zijn met dat de tijd te snel gaat maar genieten van het nu!! Voorlopig ben je nog lekker daar met alle lieve kindjes! Xxx

  • 25 April 2015 - 09:33

    Gerda Sollie:

    Sophie weer een leuk verhaal met plezier gelezen. Hele fijne gezellige koningsdag voor jullie allemaal xx :)

  • 25 April 2015 - 10:13

    Koen Sr:

    Lieve Sophie,
    Goed om dit allemaal weer te lezen. Voor mij heel mooi dat ik het met eigen ogen gezien heb en het ervaren heb, net of ik er weer even ben.
    Maak de boel maar mooi oranje daar en geniet er van! Trots op je!
    Groet, Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2015

Ko-Sa Beach.

30 April 2015

1 maand gehad, 1 maand te gaan.

24 April 2015

The Hanukkah Family.

16 April 2015

The African Life.

11 April 2015

Solomon Bennett.
Sophie

Van 31 maart tot 31 mei zit ik in Sunyani,Ghana. Ik ga hier vrijwilligerswerk doen in het kindertehuis Hanukkah, opgezet door Mariette's Child Care. Omdat dit een fantastische ervaring/uitdaging voor mij zal zijn, kunnen jullie hier meegenieten van mijn avonturen en verhalen. :-) Enjoy!

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 4192

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: